Odata cu clasa a 12-a au aparut si [mai multe] materii noi, cum ar fi filosofia. Amu’ eu imi cam tocesc creierii cu profesorul, insa materia in sine e poate cel mai interesant lucru studiat pe tot parcursul liceul.
Dupa prima ora, am primit si o tema: ce este filosofia si la ce o fi ea buna?
Obisnuiti cu avalansa de informatii si cu ritmul trepidant al vietii moderne, ignoram permanentele schimbari ce au loc in jurul nostru si procesele ce determina formarea noastra ca individ. Tindem sa marginalizam importanta sentimentelor si sa ignoram sensul existentei noastre. Deci poate filosofia e un fel de regasire, un fel de impacare a trupului si a sufletului. Ma mai uit prin manual, mai bag un ochi pe wikipedia si merg mai departe: singurul lucru de care avem nevoie pentru a deveni niste mici filosofi este capacitatea de a ne mira si de a ne pune intrebari.
„Foarte bine. 10. Ai un pix cu care sa iti trec nota? Mai e totusi ceva …”
Ma intreaba daca cred in ceea ce am scris. Nu. Si atunci de ce ai mai facut eseul? De placere. Numai ca habar nu am ce altceva ar putea sa fie filosofia. Hai sa o luam altfel … Gandeste-te la o intrebare care te framanta de multa vreme si incearca sa ii gasesti raspunsul, eventual acasa, in liniste. Intelegi?

Nu am mai apucat sa ajung acasa. Am deschis un caiet nou si am inceput sa scriu pe prima pagina:
EU. Caiet de filosofie. Clasa a 12-a, liceul X.
Tema: ce este filosofia si la ce o fi ea buna?
Rezolvare: Stiu ca nu stiu nimic. Singurul lucru necesar pentru a crede in tine insuti si pentru a progresa. Filosofia este ceea ce fiecare isi doreste de la ea. Filosofia este insasi sufletul nostru.

